Mateřská škola je dvoupavilonové zařízení, v prvním i druhém pavilonu jsou 3 třídy, jsou dostatečně prostorné, rozdělené na třídu se stolečky a hernu, u každé třídy je kabinet s hračkami, které jsou umístěné tak, aby si je děti mohly samostatně půjčovat a uklízet. Každá třída má upravené různé hrací koutky a to podle věku dětí. Do těchto hracích koutků jsou každým rokem doplňovány nové pomůcky a hračky. Prostory tříd jsou vkusně upravené. Každá třída má své centrum hracích aktivit, kde jsou kobercové plochy, nábytek je rozmístěný tak, aby nerušil hry dětí, ale naopak je vede k vytváření různých situací a motivuje děti k zajímavým činnostem
Kolem obou pavilonů školy je rozsáhlá oplocená zahrada, ve které jsou vzrostlé ovocné, listnaté a jehličnaté stromy, které poskytují dětem v letních měsících stín pro jejich hry a činnosti.
U předškolních dětí hledat možnost jiné formy odpočinkové činnosti než je spánek. Nabízet jim jiné klidné programy /zájmové činnosti, společenské hry, návštěvy v knihovně, akce v DDM, v jarních a letních měsících pobyt na školní zahradě/.
Náš denní řád respektuje zdravý životní styl, pravidelné střídání činností zajišťuje dětem jistotu, odbourává obavy z neznámého, pomáhá jim orientovat se bez problému v běžném dni v mateřské škole. Snažíme se vyhýbat prostojům, činnosti jsou připravovány a promýšleny tak, aby na sebe plynule navazovaly. Příchody a odchody dětí z mateřské školy si stanovují rodiče podle naší provozní doby, která je od 6.00 hodin ráno do 16.30 hodin odpoledne. Je snahou celého kolektivu dodržovat přestávky mezi jídlem minimálně na dvě a půl hodiny.
Všichni zaměstnanci mateřské školy se snaží respektovat individuální zvláštnosti dětí, reagují na jejich potřeby a snaží se pomáhat při jejich uspokojování.
Po celou pracovní dobu se pedagogické pracovnice věnují dětem ve všech činnostech a situacích. Konkrétní vzdělávací cíle plní formou záměrného i spontánního učení.
Snažíme se, aby poměr spontánních a řízených činností byl vyvážený. Dětem je dáván dostatek prostoru pro spontánní hru i spontánní pohyb, je rozvíjen a podporován rozvoj tvořivého přístupu ke hře i ostatním činnostem. Jsou k tomu využívány pomůcky a hračky, kterých je ve škole dostatek, ale zároveň je využíváno i předmětů a pomůcek, které jsou vyrobeny dětmi nebo učitelkami pro účel dané hry nebo záměru
Pobyt venku zařazujeme v režimu denně a to po dobu nejméně dvou hodin. Výjimkou jsou dny s nepříznivými klimatickými podmínkami, kdy se pobyt venku zkracuje nebo přímo nahrazuje pohybovými aktivitami ve třídách mateřské školy.
Délka odpoledního odpočinku nebo spánku vychází z přirozených potřeb dětí a jejich věku. Všem dětem zajišťujeme minimálně 30 minut odpočinku - klidu na lůžku s možností usnout a déle spát. Dětem, které nemají potřebu spánku, se snažíme nabízet další zájmové činnosti a aktivity /kroužky pohybové, výtvarné, pěvecké/. V letních měsících je možnost pobytu i krátkého odpočinku i na školní zahradě.
Za bezpečnost dětí zodpovídají po celou dobu pobytu dětí v mateřské škole pedagogičtí pracovnici, a to do doby jejich převzetí od rodiče nebo jiné pověřené osoby až do doby předání rodiči nebo jiné pověřené osobě uvedené v „DOHODĚ“ o odchodu dítěte z MŠ. V případě, že setrvá dítě v mateřské škole po ukončení provozu, neopouští pedagog mateřskou školu a telefonicky rodiče upozorní na tuto skutečnost. Pokud se mu nepodaří spojit se s některým z rodičů nebo prarodičů, případně někým blízkým /písemně pověřeným k vyzvedávání dítěte/, je povinen informovat Policii ČR, OSPOD a potom postupovat dle jejich pokynů.
Za bezpečnost dětí v mateřské škole dále odpovídá pověřený pracovník – zletilá osoba způsobilá k právním úkonům /paní školnice a paní uklízečka/, která střídá pedagoga v době čerpání např. přestávky v práci. Je to zejména v době oběda nebo spontánních činnostech a hrách před pobytem venku.
A/ dvacet dětí smyslově, tělesně i duševně zdravých dětí starších tří let
B/ dvanáct dětí v případě, že jsou mezi nimi děti se zdravotním postižením
Při cestování v hromadném dopravním prostředku odpovídá pracovník nejvýše za deset dětí.
Při specifické činnosti jako je například sáňkování zodpovídá jeden pedagogický pracovník nejvýše za dvanáct dětí.
Při pobytu na školní zahradě využívá dítě školního nářadí /skluzavky, prolézačky, houpačky apod./ pouze za přítomnosti pedagoga. Nesmí toto zařízení používat bez jeho přímého dozoru.
Pedagogické pracovnice jsou povinné ošetřit drobný úraz a skutečnost řádně zapsat do knihy drobných úrazů.
Všechny hračky, se kterými děti přichází do styku, jsou funkční a nepoškozené.
Funkčnost tělovýchovného nářadí je pravidelně 1 x za rok testována a případné závady jsou ihned odstraněny.
Všichni zaměstnanci jsou povinni okamžitě poskytnout první pomoc při jakémkoliv úrazu, v případě potřeby přivolají neprodleně zdravotníka, dále zajistí lékařskou pomoc, v nezbytném případě zajistí převoz zraněného do zdravotnického zařízení. Zároveň jsou povinni bezodkladně informovat ředitelku školy a rodiče zraněného dítěte. Úraz, který byl ošetřen lékařem, zaznamenává pedagogický pracovník do protokolu ve trojím vyhotovení.
Děti naší mateřské školy jsou pojištěny proti úrazu i ztrátě věcí u pojišťovny Kooperativa.
Všechny pracovnice jsou povinné respektovat zásady BOZP na základě pravidelného proškolení.
Škola může ve spolupráci s dalšími odborníky a institucemi nabídnout i mimořádné aktivity, kterými jsou: ve spolupráci s DDM Kopretina kroužek cizích jazyků, konkrétně angličtiny, dále taneční kroužek, sportovní kroužky a kroužky šikovných rukou pro rodiče i děti, do kterých si musí ovšem děti odvádět do prostor DDM Kopretina rodiče, dále ve spolupráci s klinickou logopedkou PaedDr. Blankou Gruberovou zajišťujeme pravidelnou poradnu každý týden v mateřské škole pro rodiče a jejich děti.
Mateřská škola nabízí i poradenskou službu prostřednictvím výchovné poradkyně paní učitelky M. Davídkové, zejména při řešení školní zralosti a zápisů dětí do 1. tříd ZŠ.
Svátek má Marián